RSS

“პოსტლექცია” – :-))

18 აგვისტო

გუშინ, ჩანთა დავალაგე, რომლითაც ბოლოს დავდიოდი უნიში, ბევრი რამ აღმოვაჩინე – ქვითრები ყველანაირი გადასახადის , ავტობუსის ბილეთები, ჩემი ჯგუფელის ფლეშკა, დიქტოფონი და მისი აქსესუარები, მისალოცი ბარათები, და რვეული – სადაც ერთი წლის მანძილზე ყველაფერს ვიწერდი (რადიოზე).. ჩანაწერები ლექციებზე – პირველი სემესტრის და ჩანაწერები – გადაცემის პრომოების, ლაინერების, ტიხრების, ტექსტების.
გული დამწყდა, რომ “ვიღაცას” სველი სალფეთქები ჩაუდია რვეულში და ისეა გაფუჭებული, რომ ნაწერი ძლივს იკითხება..
სანამ გაფუჭებული, “პოსტლექციას ჩაგიტარებთ”:-)

1) adobe audition 2.0
ბგერის სამონტაჟო პროგრამა.
F8 – მონიშვნა.
მარკერი არ იშლება – ფრთხილად..
F11-მონოს გადაქცევა სტერეოდ და პირიქით..
ხმის აწევ-დაწევა –
Effects-amlitude-amplify-მთლიანად.

პროპორციული-amplify fade
საწყისი და საბოლოო დონე,
ერთფაზიანი დადაბლება – amplication
ორფაზიანი..
ა) საწყისი დონე – 0, საბოლოოო -სასურველი.
ბ) საყისი გახდება საბოლოო და გათანაბრდება.
გ) ვანულებთ და ვუკლებ.

ხმების შერევა – mixpaste.

მიდით და ისწავლეთ მონტაჟი:-)))

დავალება – 8-10წუთიანი ინტერვიუს მონტაჟი. გავხადოთ 2-3წუთიანი სინქრონი.
მაქსიმუმ 30წამიანი მუსიკალური პრომო.

ვოისერი

ვოისერი იწყება მთავარი პრობლემის უმოკლესი გადმოცემით. , რომელიც შეიძლება დაიწყოს წამყვანმაც და ჟურნალისტმაც.

მაგ.ფოთში საცხოვრებელი ბინა ინგრევა. სიუჟეტს განაგრძობს თეა აბსანძე.

ხანგრძლივობა – 40წმ – 2წთ.
ინტრო და თხრობა. (ინტრო ანუ ლიდი. მ.ა).

მარტივი.
უსმინეთ საკუთარ ნაწერს..
დავალება – ვოისერი.

პაკეტი

დოკუმენტურ მალასაზე დაყრდნობით…
თემატური მასალა…

ავტორის ტექსტი,
რესპონდენტთა ხმები,
ხმები კოლორიტისთვი…
მდიდარი არქივი -gpb.ge
ადამიანები, რომელებიც თემასთან კავშირში არიან.
რეპორტიორი, სახელმწიფო მინისტრი,ვეტერანი, მოქალაქეები, სიმღერა, საპატრიარქო, სტალინი, (ეს ერთ-ერთ პაკეტში შემავალი ხმების “პატრონების ჩამონათვალი).

თითო ხმა 40წამამდე,
პაკეტი მაქსიმუმ 6წუთი, კარგია 4წთ.

შემადგენლობა)
შესავალი
თეზა ან არგუმენტი
კონტრარგუმენტი, ანტითეზა,
ხმოვანი კომპონენტები,
დასკვნითი ნაწილი.

ერთი თემა, ერთი მასალა.

ისიც ყვება, არ იმეორებს რესპონდენტის ხმას. (თუმც რამდენიმე დღის წინ, რეალურ რადიოში მითხრეს, რომ სინქრონის წარდგენისას უნდა გავიმეორო რესპონდენტის ნათქვამიც, მაგრამ მაინც ამ სიმართლის მჯერა:-)
ბალანსი მრავალმხრივია.

მასალის შეგროვება, მინიმუმ ორი მხარე.
გარემოსთვის დამახასიათებელი ხმები, კითხვებიც უნდა ისმოდეს მკაფიოდ,
ძალიან ბევრს ნუ ჩაწერთ..

ჟურნალისტის ხმა არაუმეტეს 1/4.

საინფორმაციო გამოშვება..

პოლიტიკა, საგარეო პოლიტიკა,ეკონომიკა, კულტურა, სპორტი, განათლება, ეკოლოგია, ბიზნესსიახლეები, სასამართლოები, ხელოვნება-გამოფენები, რეგიონალური ახალი ამბები, კავკასიური ამბები, ტექნოლოგიური სიახლეები, სამეცნიერო ცხოვრება, ქალაქური ცხოვრება, ღამის ცხოვრება, კრიმინალი, აფიშა, ამინდი, სტიქიური უბედურება, შოუბიზნესი, კატასტროფები – დაფაზე ჩამოყრილი თემები, რასაც შეიძლება საინფორმაციოში შევეხოთ.
ვერნონ გენიოს ლითლი – ეს წიგნის თუ ავტორის სათაურია – წიგნი იმაზე თუ როგორ სამართლიანად ვერ იტანენ ჟურნალისტებს, ვინმეს არ გაქვთ?:-)
min.30წმ-ჰედლაინების კრებული.
პირველი დავალება – ლიდი რეზიუმეები, ოთხ კითხვას მაინც უნდა პასუხობდეს.
მთავარია რა? ანუ ამბავი.
4-5ნიუსი შეიძლება ჩაეტიოს.
ნიუსში დაძაბულობა კაია, 30წამში ვერ მოხდება.

ერთწუთიანი:
ა) ჰედლაინების გაგრძელება,
ბ) ოდნავ უფრო დაწვრილებით ყვები,
გ) სულ ორი ნიუსი, მოზრდილი თხრობა – პატარა სინქრონი კაია,
დ) შეიძლება იყოს ერთი ვოისერიც..

2და სამწუთიანი – ერთწუთიანის ტიპოლოგია.

5წუთიანი-ჩამოყალიბებული ნიუსები, სინქრონები აუცილებლად..

40წამზე მეტი არა კორესპონდენტის ხმა და 25წამზე მეტი არა – რესპონდენტის.
შეიძლება 15წუთიანი და 30წუთიანი.
ამინდი და ვალუტა.

ინტერვიუ

თემის შერჩევა და მერე რესპონდენტი.
ინტერვიუსთვის მზადება – ფაქტების დაზუსტება.
საინფორმაციო ხასიათის ინტერვიუ-ინფოს მოპოვება.
მსჯელობითი ხასიათის, კომენტარი, ჩივილები, გასართობი ინტერვიუ.
გამომწვევი და ცოცხალი.
რბილი და თავისუფალი სტილი
ინტერვიუს ფოკუსი,
არ ხართ მორჩილი მთხოვნელები – თუ ისინი თავის საქმეში არიან სპეცები, თქვენ ჟურნალისტიკაში ხართ მხეცები.

საკითხებს გავუგზავნით, შეკითხვებს არა.
მაქს ვებერი – პროტესტანტული ეთიკა და კაპიტალისტური.. (ეს წიგნია, რო წამოვიზრდებით, უნდა წავიკითხოთ:-).

რამდენ ხანს გასტანს.
ორჯკერ მეტის მოჭრა ცუდია. (მონტაჟი იგულისხმება).
მასალა ესადაგება როგორც თემას, ისე რესპონდენტს..
კითხვა სხვა ფორმულირებით..
ინტერვიუს გაუქმება..
რესპონდენტის მომზადებაც..
შეკითხვები როგორ ისმის.
აუდიტორიას აინტერსებს მათი პასუხები და არა თქვენი კითხვები..
რესპონდენტთან არ კამათობ.
მოკლე კითხვები.
დახურულ შეკითხვებს ვერიდოთ..
ნუსხა.. (ეს არ ვიცი, რარომ მიწერია, ალბათ, საკითხების ან კითხვების ნუსხა იგულისხმება).
ლოგიკური თანმიმდევრობა..
ოპონირებული კითხვის წყარო მიუთითეთ..
სვამთ მსმენელთა კითხვებს..
კითხვაში იყის კითხვითი სიტყვა,
თითო ჯერზე თითო კითხვა.
ჰიპოთეზები კითხვაში არა – ბადრიჯანს რომ ფრთები ჰქონდეს, მერცხალი იქნებოდა...
სპეკულაცია-განსჯა..
მხედველობითი კონტაქტი,
სიცილი შიძლება, გოდება არა.
არ არის ჩვენი საქმე კითხვებზე პასუხის გაცემა.
რბილი გარემო..

as life

შესავალი, ხმები, ინტერესის გარემო..
ჟურნალისტი წერს და ადგილზე იწერს ინტროს..
შესავალში სჯობს ატმოსფერო..
თხრობა და ჩვენება..
ინტრო,
ატმოსფერო და ადამიანის ლაპარაკი,
ჟურნალისტის ლაპარაკი სხვადასხვა ადამიანებთან, პატარ-პატარა ინტერვიუები,
სარწმუნოა, არის ჟურნალისტისადმი ნდობა, ართობს მკითხველს.
არ არის მონოტონური,
რადიოს stand up –
1. მე ვიმყოფები აქა და აქ.

2.ჩვენ ვართ იქ, სადაც რაღაც ხდება.
დიდი დოზით საკუთარ თავს არ აჩვენებ.

3. მთავარ პერსონაჟს უღრმავდები და მეტს ალაპარაკებ.

4. თვითონ აღწერ ყველაფერს..

სითამამე, კარგი ხარისხოს ჩანაწერი, აკუსტიკის ხარისხი, იდენტიფიცირებადი ხმები. მაქს 4წთ.
მონტაჟი, რომელიც საერთოდ არ იგრძნობა – უმაღლესი პილოტაჟი.

წარდგენა

ა) ჩემს გვერდით არის ის..
ბ) მე ვუახლოვდები მას..
გ) მე ვეკითხები მას..
დ) მოგმართავთ თქვენ, წარდგეთ,,
ე) გიშვერთ მიკროფონს და ახდენთ თვითწარდგენას.

აუდიოდღიური –
კითხვებს არ სვამ.
არაცნობილი.
ერთი-ერთზე – ჩამწერი და რესპონდენტი.
ტექნიკური უწიგნურობა.. (ეს არ მახსოვს:-) სავარაუდოდ, დიქტოფონი არ უნდა დაუტოვო ისეთს, ვინც აზრზე არ არის ამ ნივთის.).

მონტაჟი არ უნდა იგრძნობოდეს…
რაც უნდათ, ის ქნან..

სახელი, ასაკი, რას აკეთებს..
მაქს.5წთ.
აბერაციული მორალი… (ამის ზუსტი განმარტება მაინტერესებს, უფრო ზუსტად ამ ფრაზის – აბერაციული მორალის კოორდინატთა სისტემაში იყო ჩაკარგული. ამ ფრაზას ორი მსუყე სიტყვა გადმოსცემს მარტივად, რომლებიც არ ვიცი და ძალიან მაინტერესებს:-)

სულ ეს იყო.. დილის პროგრამა დამრჩა, რომელიც არ იკითხება – უნდა იყოს ცოცხალი, სიმხნევე ხმაში, არ უნდა იყოს დამთრგუნავი.. დილის ბლოკზე ამ ლექციის იქითაც ბევრი ვიცი ჩემი ჯგუფელების წყალობით. (სადიპლომო გააკეთეს – დილის ბლოკი რადიოში და ზეპირად ვიცი მათი ნაშრომი:-)

გამოყენებული ლიტერატურა – გაუბედურებული (სველი სალფეტქით) კონსპექტი – დავით პაიჭაძის ლექციებიდან..

.

Advertisements
 

კომენტარის დატოვება

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / შეცვლა )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / შეცვლა )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / შეცვლა )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / შეცვლა )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: